جنگل دالخانی
نوشته شده توسط : گیسو

در استان مازندران و در نزدیکی شهر رامسر یکی از دست نخورده ترین و بکرترین مناطق جنگلی ایران جا خوش کرده است، جایی که با درختان در هم تنیده، جنگلی غرق در مه و آب و هوایی بی نظیر تداعی بهشت است نام این بهشت زمینی جنگل دالخانی است که در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع است و چه عاشق طبیعت باشید و چه کوهنوردی، سرسپرده به این منطقه می شوید.

جنگل دالخانی که به آن جنگل دالیخانی هم می گویند در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر رامسر قرار دارد، ارتفاع این جنگل بکر و زیبا از سطح دریا ۸۰۰ متر است و غلظت مهی که در آن وجود دارد به اندازه ای بالاست که بیشتر آن را شبیه به یک تابلو در بوم نقاشی کرده است و نکته ی جالب تر آن که این جنگل فاصله ی بسیار کمی از دریا حدود ۱۰ کیلومتر دارد در نتیجه در ارتفاعات دالخانی که قرار بگیرید، چشم اندازی بی نظیر از دریا خواهید داشت. محور این جنگل از ابتدای جاده میرزا کوچک خان شروع می  شود و در ادامه ی این مسیر به ییلاق های زیبایی مثل گلین می رسید.

خروجی این  جنگل در جاده ی رامسر به تنکابن قرار دارد و از مسیرهای مختلفی می توانید به این جنگل برسید که شاید بهترین مسیر به خصوص از کسی که از شهر دیگری به این منطقه می خواهد برود مسیری که از سمت رامسر به آن منتهی می شود باشد چون سر راست ترین مسیر است. برای رسیدن به دالخانی از مسیر باید بعد از اینکه به شهر رامسر رسیدید به جاده رامسر به تنکابن وارد شوید، بعد از طی مسافتی ۷ کیلومتری به سه راهی جنت رودبار می رسید و بعد از طی مسافتی حدود ۲۲ کیلومتر هم به جنگل دالخانی.





:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: